Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Monday, December 27, 2010

JPA...OOO JPA.....silap...DUIT...ooo Duit....


Assalammualaikum dan salam sejahtera shbt2ku,
            tungu tunggu punya tunggu dengan hrpn setiap hari bermula 23/12/2010 smpi la skrg agar duit JPA dh masuk ke akaun masing2....dussshhhh...tiba2, satu status d FB seorang shbtku membuatkn aku tersentap dan berfikir " mcmn aku nk mkn???...mcmn aku nk survive???"...huhu..itu la yg bermain d fikiran ku sekali gus menyusun strategi utk survive smpi ....... nk taw smpi bila???..tgok bwh nie :

Updated 4.05 pm(27 Disember 2010): Isu kelewatan biasiswa JPA semester 2, 2010/2011 (semua pelajar kecuali perubatan).. Dimaklumkan JPA akan membuat pembayaran ke dalam akaun pelajar dijangka pada akhir Januari 2011 atau awal Februari 2011. Hal ini disebabkan JPA sdg menunggu peruntukan bajet Persekutuan bagi tahun 2011.. Harap bersabar semua.. sekian, TQ.. sumber Mohd Hazwan Hamidun
   
stlh bbrp ketika, aku mendpt satu lgi mesej yg membuat atiku sedikit terubat...hehe...

Salam mahasiswa.

Makluman untuk semua pemegang biasiswa JPA, pihak JPA telah melakukan proses pembayaran biasiswa secara berperingkat dengan menyelesaikan bayaran kepada semua pelajar-pelajar tahun 1 & 2 dahulu, dan akan disusuli bayaran kepada pelajar-pelajar tajaan biasiswa tahun 3 dan 4 secara berperingkat. Diharap kepada semua rakan-rakan pelajar agar dapat bersabar. Insyaallah proses pembayaran akan selesai tidak lama lagi.- Pegawai Bendahari UKM

maknanya aku dan shbt2ku mgkn digolongan yg awal mendapat biasiswa duit JPA... alhamdulillah.... tp kan nasiblah ada duit tabung aku yg x la brp byk tp boleh la menampung hidup aku selama 3 hari or 6 hari plg lmbt...kalo nmpk aku bawa duit syiling tu, fhm2 la ye...duit tabung...hehehe...perbelanjaan utk 6 hari berikutnya terpaksa la minta biasiswa PAMA..sy sbnrnya kalo bleh xnk minta duit kat ayah and mak tp ya la dah darurat...huhuhu....

mgkn semua nie ada hikmahnya...lgpn saat ni mgkn Allah nak kita lebih pandai dalam menguruskan perbelanjaan dan lebih ke arah berjimat cermat.... InsyaAllah, ayuh shbt2ku, kita berjimat cermat!!!!

p/s: nmpknya kne postpone la niat nak beli benda tue.... Agak-agak Dapat Ka?....

Hidup Ini Indah Andai Kerana ALLAH..

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

4 comments:

myhatiku said...

thank u for info..=)

Rabiatul Adawiyah Binti Ag. Binting said...

welcome...(^_^)

mi2omar said...

JPA plizzz jgn hancurkan list barang2 y telah diriku senaraikan =p

Rabiatul Adawiyah Binti Ag. Binting said...

mimi...aku pn telah senaraikn brg2 aku nk beli...hei... terpaksa la postpone nie mi....hehehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik kan3x!!!! Klik La...Klik La....hehehe