Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, December 30, 2010

Siapa Itu ....???

Bismillahirrahmanirrahim....
Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera shbt2ku,
          Susah juga nk type2 nie lau xde idea...bak kata kwn aku, tulis blog nie sng je mcm mkn ayam ....tp bila xde idea tu ibarat mcm nk mkn ayam tp ayam xde....hehehehe....tp d sebabkn smgt Co_Rab berkobar2 sbb dh bce blog my bestfren@neighbour@pembaca setia blog Luahan Seorang Insan... hehe..         

        Kali nie nk kongsi psl Siapa itu ...??? Siapa itu apa??? Siapa itu Co_Rabians???.. Apa itu Co_Rab???... nak taw x??..kalo nak taw, sila klik di sini > Co_Rab 

tadaaa!!!!!!!!!

nie la dia, genk2 co_rab@co_rabians.... love u all so much... 

           Sy bersyukur sgt sbb dpt kenal genk Co_Rab....sbb semangat persahabatn di kalangn Co_Rabians sgt utuh@kuat@teguh wlupn byk cabaran dan dugaan yg telah melanda...itulah dia nama shbt dunia akhirat..bersama bila senang dan susah...

           "terima kasih ya Allah krn mengurniakan aku shbt2 yg sgt2 baik dan sentiasa bersama2 d kala susah ataupn senang..ya Allah, rahmatilah shbt2ku ini...."

            Dengan ini sy ingin mengumumkan tujukan bbrp lagu utk shbt2 sy yg sgt sy sygi dan cintai... Co_Rabians, dgr taw...(aku taw jaring lembab tp tuan kata kalo tgh mlm laju ckit tp gne tetamu la...hehehe).. dgr taw...khas tuk Shbt2 ku Co_Rabians





To all Co_Rabians, thanks for colouring my life, thanks for ur concern to each other, thanks for being my sahabat dunia akhirat... I love u all .... (^_^)

p/s: thanks for supporting each others...hehehe.. i really love u all so much..hehe..terharu baca blog LILOT .... mmmuuaaahhhh....(^_^)

Hidup Ini Indah Andai Kerana ALLAH....

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Bola....OOhhh Bola!!!!!


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera shbt2ku,

             semua mesti g tgok main bola kn tdi...aku, lilot, tuan and ateero siap sorak2 kat bilik tgok bola..wanot, kak as and syiqa plak tgh bersorak kat cafe...huhu...tgh kitorang sorak2 kat bilik sbb Malaysia dh gol 1, tit,,tit,,, satu mesej masuk.. 

Suhardi: Gol suda ka??..bising jak tu... 

"dia dgr ka kami sorak??" fikiran ku menerjah..(betul ke ayat aku tu..hehe) rupa2nya dia dgr bising dri cafe..hehehe..... best btul tgok bola rmi2 smbil makan roti, biskut + minum air sejuk,,,,waahh!! sedap...hehehe...bukan tgok bola taw, tgok pertandingn bola sepak piala Suzuki....hehehehe...layan bola jugak aku ea...ya la, dh nama Malaysia yg tgh bertanding nk dpt piala for the first tyme, mmg la bersemangat...cayalah Khairul Fahmi(klik disini)...u are the best goalkeeper.....Mantap3x...hehehe..


x lupa jugak Safee penjaring Gol terbanyak..dpt kasut emas tue...hehehe.... mmg pasnie Rajagobal (betul ke aku eja nie??...) dpt gelaran Dato' arr...mantap Rajagobal....Tahniah tuk Team Bola Sepak Malaysia.. I'm proud to be malaysian...hehehe....Mantap....hehehe....Yeahh!!!!!!!!!! Alhamdulillah....



p/s: lilot + tuan + teero + wanot + syiqa + kak as + mimi + ros + syu = Co_Rabians, jom tgok tv sama2 nnt...hehehe...mesti meriah...hehehehe..love u all so much...hehehe

Hidup Ini Indah Andai Kerana ALLAH

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Tuesday, December 28, 2010

WE WILL SUPPORT YOU!!!!!

Bismillahirahmanirrahim,
Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera shbtku,
             InsyaAllah, esok akan adalah keputusan@penyelesaian bagi masalah yg membelenggu diri ini serta shbt2ku sejak ari jumaat lepas (24/12/2010)... 

Nak taw siapa hero malaya yg berani memperjuangkan hak2 pljr2 biomed tahun 2???...nak taw???...

nie dia...heroin2 malaya biomed/2..hehe.yg rmi2 kat bawah tue ala2 pegang banner nak support dorang..hehe . (p/s: wana, nie la banner utk korang esok...apa mcm??..lawa x??...hehehe)..tuan dh bawa pancaragam dah...hehehe....

Dear Wana and Syiqa,
           apa2 pun esok, aku doakn semoga kita akan mendapat keputusan baik dri timbalan dekan..tpi walau apa pn keputusan esok sama ada baik atau x baik, aku terima seadanya..aku redha...korang dh buat sebaik yang mampu dan aku nk ucapkn tahniah kat korang sebab berani memperjuangkn hak kita.. (wow, korang dh bleh jdi menteri dh nie..hehe)... insyaAllah, shbt2 yg lain pn akan terima apa jua keputusan esok...kn kwn2??...hehe...we will support them (wana and syiqa) ..kn shbt2ku????....

        apa jua keputusan esok, kita terima dgn terbuka ye....sbb semua nie adalah takdir Allah..mgkn ada hikmah d sebalik semua nie...walau kita x nmpk skrg, tp insyaAllah satu hari pasti akan muncul hikmah disebalik semua ini...mgkn Allah nak uji kita serta memberi kita semangat utk meningkatkn lagi mutu keputusan kita....InsyaAllah.... 

       "Ya Allah, permudahkanlah urusan kami dalam menyelesaikan masalah ini..lembutkanlah hati timbalan dekan utk meluluskan permohonan kami....aamiin.."

        Chayok2!!!! All the best tu wana and syiqa...kami akn berada di luar bilik timbalan dekan dan akan sentiasa berdoa dan berdoa agar semuanya baik2 saja and permohonan kita diluluskan..we will support u....remember that,,, WE WILL SUPPORT U....

p/s: teringat tyme aku ngn wana membayangkan kitorang rmi2 bawa banner tunjuk perasaan kat depan bilik timbalan dekan sementara wana n syiqa jumpa timbalan dekan....hahahahaha...lawak2!!!

p/s: PLEASE REMEMBER THAT , apa2 pun keputusan esok, kita terima dengan redha... baik atau x baik kita terima dgn redha...igt, terima dgn redha....nak nangis, nangis tp lps tu kita mesti redha...sbb perasaan sedih tu mesti ada punya....tp itu kalo keputusan rayuan kita x diluluskan...tp kalo keputusan rayuan kita diluluskan, jgn lupa ucap Alhamdulillah.....(^_^)....InsyaAllah, mgkn esok kita akan terima berita gembira.. (^_^)


p/s: maaf andai ada terkasar bahasa ataupun kata2 yg boleh menyinggung perasaan kalian..maaf ye... 

Hidup Ini Indah Andai Kerana ALLAH

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Monday, December 27, 2010

JPA...OOO JPA.....silap...DUIT...ooo Duit....


Assalammualaikum dan salam sejahtera shbt2ku,
            tungu tunggu punya tunggu dengan hrpn setiap hari bermula 23/12/2010 smpi la skrg agar duit JPA dh masuk ke akaun masing2....dussshhhh...tiba2, satu status d FB seorang shbtku membuatkn aku tersentap dan berfikir " mcmn aku nk mkn???...mcmn aku nk survive???"...huhu..itu la yg bermain d fikiran ku sekali gus menyusun strategi utk survive smpi ....... nk taw smpi bila???..tgok bwh nie :

Updated 4.05 pm(27 Disember 2010): Isu kelewatan biasiswa JPA semester 2, 2010/2011 (semua pelajar kecuali perubatan).. Dimaklumkan JPA akan membuat pembayaran ke dalam akaun pelajar dijangka pada akhir Januari 2011 atau awal Februari 2011. Hal ini disebabkan JPA sdg menunggu peruntukan bajet Persekutuan bagi tahun 2011.. Harap bersabar semua.. sekian, TQ.. sumber Mohd Hazwan Hamidun
   
stlh bbrp ketika, aku mendpt satu lgi mesej yg membuat atiku sedikit terubat...hehe...

Salam mahasiswa.

Makluman untuk semua pemegang biasiswa JPA, pihak JPA telah melakukan proses pembayaran biasiswa secara berperingkat dengan menyelesaikan bayaran kepada semua pelajar-pelajar tahun 1 & 2 dahulu, dan akan disusuli bayaran kepada pelajar-pelajar tajaan biasiswa tahun 3 dan 4 secara berperingkat. Diharap kepada semua rakan-rakan pelajar agar dapat bersabar. Insyaallah proses pembayaran akan selesai tidak lama lagi.- Pegawai Bendahari UKM

maknanya aku dan shbt2ku mgkn digolongan yg awal mendapat biasiswa duit JPA... alhamdulillah.... tp kan nasiblah ada duit tabung aku yg x la brp byk tp boleh la menampung hidup aku selama 3 hari or 6 hari plg lmbt...kalo nmpk aku bawa duit syiling tu, fhm2 la ye...duit tabung...hehehe...perbelanjaan utk 6 hari berikutnya terpaksa la minta biasiswa PAMA..sy sbnrnya kalo bleh xnk minta duit kat ayah and mak tp ya la dah darurat...huhuhu....

mgkn semua nie ada hikmahnya...lgpn saat ni mgkn Allah nak kita lebih pandai dalam menguruskan perbelanjaan dan lebih ke arah berjimat cermat.... InsyaAllah, ayuh shbt2ku, kita berjimat cermat!!!!

p/s: nmpknya kne postpone la niat nak beli benda tue.... Agak-agak Dapat Ka?....

Hidup Ini Indah Andai Kerana ALLAH..

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Sunday, December 26, 2010

10 Sen by Feelhoney

Bismillahirrahmanirrahim,
            Sejak kebelakangan nie post asyik sedih je kn...huhu...doakan yg terbaik ya utk ana dan shbt2...Dikala kesunyian xtaw mo buat apa, best plak dgr lagu nie....x boring nie dgr...sempoi and cool tp penuh makna....kalo ada masa try la dgr, mgkn akn membuat kita sedar betapa besarnya pahala menderma..

Dengarkanlah,


Lagu 10 sen by FEELHONEY (klik sini)

lirik: Bie FH
lagu: Amin FH


Musim cuti datang banyak jualan murah
Hatimu meronta mau beli semua
Mau beli blackberry..Mau beli DSLR (kamera)
Mau beli inspira...Mau beli semua..

Bila duit masuk..kau jadi penderma tegar di pasaraya
ribu-ribu pun kau tak kisah
Asal 'up to date' kiut bergaya
Langsung kau tidak fikir nasib orang yang susah

chorus:
Kenapa susah sangat mau bagi sedekah?
10 sen boleh juga buat pahala
Mungkin bagi kita ia tak seberapa
Tapi disisi Tuhan besar ganjarannya

Dunia ini sekejap saja
Esok mungkin kau tinggal semua
Nanti apa yang kau bawa
10SEN mu itu yang bikin berat
Timbanganmu di sana~

p/s: Jom bersedekah wahai shbt2ku...walaupn hny 10 sen...(^_^)

Berikut hadis tentang kelebihan bersedekah:

Orang yang mengusahakan bantuan (pertolongan) bagi janda dan orang miskin ibarat berjihad dijalan Allah dan ibarat orang solat malam. Ia tidak merasa lelah dan ia juga ibarat orang berpuasa yang tidak pernah berbuka. 
(Hadis Riwayat: Imam Bukhari)


Tiap-tiap amalan makruf (kebajikan) adalah sedekah. Sesungguhnya di antara amalan makruf ialah berjumpa kawan dengan wajah ceria (senyum) dan mengurangi isi baldi mu untuk diisikan ke mangkuk kawan mu. 
(Hadis Riwayat: Imam Ahmad)


Hidup Ini Indah Andai Kerana Alllah

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Saturday, December 25, 2010

Tabahkanlah Hatimu Wahai.....


Assalammualaikum dan salam sejahtera,
            "wahai hatiku, tabahlah...tabahlah...dan tabahlah..." saat terfikir perkara nie, semangat ku smakin hilang..kata-kataku semakin terpendam dijiwaku...keceriaanku menjadi palsu...air mata sentiasa menemaniku dikala kesunyian..kepalaku semakin sakit memikirkannya..hanya doa kepada Allah sahaja yg mampu membuatkan hatiku sedikit tenang... 

            "wahai hatiku, engkau perlu tabah..". aku taw aku perlu tabah namun aku xdpt utk menyingkirkan perasaan sedih dan sebak apabila memikirkan perkara ini... "Menangislah wahai Rabiatul andai itu dapat menenangkn jiwamu sedikit...bacalah Al-Quran, berzikirlah, berdoalah kepada Allah..InsyaAllah, engkau pasti akan lebih tenang..dekatkanlah dirimu pada Sang Pencipta..InsyaAllah semua akan baik-baik saja

Tabahkanlah Hatimu Wahai Rabiatul Adawiyah Binti Ag Binting



p/s: terima kasih kpd shbt2ku, Lilot , Wanot , Tuan dan shbt2ku yang lain krn sentiasa menyokong antara satu sama lain... sayang kamu semua....

Hidup Ini Indah Andai Kerana Allah

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Tak Mampu Berkata-kata, Tak Mampu Diungkapkan...


Assalalammualaikum dan salam sejahtera shbt2 ku, 
          Perasaan ku kini x mampu untuk diungkapkan, tak mampu utk diluahkan.. hanya Allah shj yg tahu apa perasaan ku skrg....setiap kali memikirkan perkara tu, mesti rsa mo nangis... Ya Allah, tabahkanlah hatiku serta hati shbt2 ku dlm menempuhi dugaan ini....
           
            Saat nie hny air mata yg mampu mengalir dan sekeping hati yg sentiasa berdoa kepada Yang Maha Esa agar semua nie berjalan dengan lancar....saat nie dlm fikiran ku terbayang ayah dan ibuku, adik beradikku... mak, pa, maafkan sy... amat, iyan, nurul, hafiz, faiezah, maafkan kakak....

            Yang tinggal hanyalah doa dan harapan saja...semoga perkara nie selesai spt yg di harapkan... nnt bila dh selesai semua, insyaAllah sy akn cerita apa yg telah terjadi..... 


Hidup Indah Andai Kerana Allah..

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh
Kuala Lumpur

Friday, December 24, 2010

Agak-agak Dapat Ka?....

       
       Assalammualaikum dan salam sejahtera semua...huhu...23/12/10..tarikh yg dinanti2 sbb JPA and PTPTN bakal masuk mulai ari nie....huhu...sblm masuk JPA@PTPTN mesti dh rmi yg plan nak beli itu ini....huhu..nie termasuklah sy....hehehe..byk sbnrnya nak beli....ada satu benda yg sgt3x nak beli tapi ntah la...fikir 10x nak beli ke x.....sejak dua menjak nie asyik terfikir patut ke sy beli or tangguhkan ja dulu niat sy tue...hmmm...dilema...dilema....huhu... baik kita buat kira2 dulu sblm berbelanja...hehe..dri smlm asyik tekan kekelite (cra ejaan adik sy) @ kalkulator...asyik kira nilai yg sma ja....mcm la pndi berubah nilai tue...hehehe... nak taw x benda tu apa?.....


         Jeng...jeng...jeng....nnt dulu...mna bleh bgtaw skrg...takot2 x jadi, malu nnt...hehe...Agak-agak Dapat Ka?...hmm, sblm nk beli tu, mesti kna tnya ayah dulu takot ayah x kasi...huhuhu..arap2 la ayah suruh...semangat sikit bila nk membelinya...huhuhu...kita survey dulu , then bila dh jumpa baru bgtaw ayah...arap-arap la bleh...tp mgkn bukan masa terdekat nie la...bukan masa awal2 masuk JPA...tunggu langsai semua hutang-hutangan baru la fikir balik nak beli ke x....smpi termimpi2 dibuatnya...sy nie lain, kalo hati dah kata nak, fikiran semua ke arah usaha utk mendapatkannya...xtenang rasanya asyik dok pikiaq benda nie....(tu dio...dh ckp kedah).. hehe... so I decide, buat masa nie xyah fikir sgt nak beli benda tue...kita byr apa yg penting dulu, kita byr hutang-hutangan dulu..manalah taw kan...ajal maut, jodoh dan rezeki di tangan Allah...igt tu...jgn kita mati nnt tp masih berhutang...nau'uzubillah minzalik....(^_^)..

Perbelanjaan@ Bajet Sem 2 2010/2011
  • Bayar Yuran RM1100
  • Bayar hutang-hutangan RM200
  • Buku RM300
  • Perbelanjaan dan selebihnya RM????
        
        Arap-arap kali nie dapat berjimat cermat...xnak boros mcm sem 1 lepas....insyaAllah. Jom Kita Berjimat....Kalo berjimat2 skrg, Agak-agak Dapat Ka benda tue?....Ya Allah, semoga ayah sy benarkan sy beli benda tue....kalo ayah x kasi, x tenang rasanya jiwa ini...sbb kalo ayah x kasi, mesti xda semangat lgi mo beli....huhu...insyaAllah, pasti satu hari engkau dalam genggaman ku....

p/s: tdi ramai2 (xdala ramai sgt) g cek duit d 7E dpn fac....hakikatnya, blom masuk lagi..tp dgr2 PTPTN dah masuk....mesti mggu dpn rmi ja yg beratur di atm ...terima fulus katakan...hehehe...JPA mgkn masuk esok or lusa...maybe ari isnin...kan sabtu nie cuti christmas....dlm e-pljr tulis 23-25/12/2010.... xlama lagi la tue...sabar ya....hehehe

Hidup Ini Indah Andai kerana Allah

Kolej Tun Syed Nasir
Jalan Temerloh 
Kuala Lumpur

Wednesday, December 22, 2010

Bermulanya Sem Baru Sem 2 Tahun 2 di UKM KL...

            Assalammualaikum dan salam sejahtera kpd shbt2 di luar sana, dah lma x update blog..sbnrnya bukan apa, cuma tyme d rumah tue, x berpeluang atau erti kata lain bg peluang kat adik2 tukn on9...hehe..lgpn bila kat umah ja, mesti malas nak on9, nak taip2 lgi la...hehe...tp kn yg hairannya, bila mggu exam je, sana la semangat nk update blog..bila tyme cuti, nak sentuh keyboard pn susah...hehehe.... 

             Balik kpd tajuk post kali nie, "Bermulanya Sem Baru Sem 2 Tahun 2 di UKM KL..."...actually (wah, ckp owg puteh..hehe), dah dua hari kuliah bermula...alhamdulillah, semangat masih ada lg....moga Sem nie, sy dan shbt2 dpt menempuhi dengan tabah serta berkeyakinan dan mmpunyai semangat yg x akan luntur smpi akhir sem nie...hehe..shbt2ku, tabahkanlah diri kita....sem nie semua busy dgn organisasi masing2 dlm menjlnkn program yg besar-besaran..moga kita lebih tabah, sabar dan mohonlah pertolongan kpd Allah..insyaAllah, benda yg berat pn kita akan rasa tenang ja bila buat....(^_^)...ok, itu bab dlm organisasi..skrg move to the subject or courses yang sy n shbt2 biomed sy ambil...ada 7 semuanya dengan 21 jam kdt...insyaAllah, dengan azam baru, dgn niat yg kuat, sy mahu berubah ke arah yg lebih baik dri sem lepas...insyaAllah.....

           Rindunya dengan mak, ayah dan adik2...rindu keriuhan adik2...rindu mak bercerita...rindu tggu ayah pulang dri kerja....baru 3 hari balik kolej, tp masih lg homesick....rindunya dengan faiezah, adik sy yg plg manja.....wlu pn dia dh nk masuk darjah 5 tp sy rsa dia tetap mcm umur 5 thn...hehe..suka dukung dia...suka peluk dia...huhuhu....yg lawaknya kn, mak ada cerita masa sy kol mama smlm....mama ckp, c iyan selalu pggl nama sy.... "atul...atul....!!!"..masa nk masak telur pn pggl nama "atul...atul!!!!"....huhu..rindunya dengan drg....

            Nak taw??...sy ada bw satu benda yg sy rasa menceriakn lgi meja dan bilik sy...nak taw apa benda tue?....cantik...comel.....tadaaa!!!

        Cantikkan...comelkann....hehehe..nie jug yg sepatutnya sy bawa masa mula sem 1 ari tu, tp x kesampaian sebab terlupa bawa dri rumah...hehe..nie jug thermos.....comel.....hehehe....sy suka...hehehe....

              Shbt ku, apa2 pn, semoga sem 2 nie kita tempuhi dgn lebih tabah dan bersemangat lgi...kalo dulu sem 1, terlalu byk pengalaman serta pengajaran dlm meneruskan hidup, moga sem 2 nie lebih byk pengajaran dan pengalaman dalam mengajar kita dalam menempuhi kehidupan... "experience is the best teacher"......


Hidup ini Indah andai kerana ALLAH...




Kolej Tun Syed Nasir
Jln Temerloh
Kuala Lumpur

Thursday, December 9, 2010

Subhanallah...sgt100000x best.....

video

Assalammualaikum dan salam sejahtera.... wah, lama x update blog...hehe...kalo tyme exam, bukan main lg update blog ye....tyme cuti, mls btul tgn nie menaip...hehehe... 
       Kali nie nk kongsi satu lagu yg sgt100000x best.... subhnallah...terasa keindahan dan kecantikan nama-nama Allah.... 99 names of Allah... subhanallah..nk mengalir airmata nie bila mana dgr lgu nie... ya Allah, sungguh indah nama-namaMu ya Allah....Shbt2ku, dgr la lagu nie...sy pasti anda pasti suka... (^_^)......

p/s: tgh update blog nie smbil air ujan menitik-nitik dri bumbung yg bocor kna tgn ...kesian kn... (^_^)... tpi wlu apa pn disebabkn semangat nk kongsi lgu nie berkobar-kobar, ku gagahi jua...hehehe... dgr taw... (^_^)

Hidup Ini Indah Andai Kerana ALLAH

Kg Tambing, Benoni
Papar
Sabah
       
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik kan3x!!!! Klik La...Klik La....hehehe